عکس هایی که هیچوقت از TV پخش نمیشند
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 7.jpg8.jpg  

 

بقیه در ادامه ی مطلب حتما ببینید خیلی قشنگن




حقایق جالب
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 


1-     پول از کاغذ درست نشده بلکه از کتان ساخته شده.
2-     اعلامیه استقلال آمریکا بر روی کاغذهایی از جنس حشیش نوشته شده.
3-     اگه یه دونه کشمش رو داخل شامپاین تازه بیندازید مدام بالا و پایین میره.
4-     در سال 1996 در دیکشنری معروفWebster’s   315 مورد اشتباه وجود داشت.
5-     روزانه به طور متوسط 12 نوزاد به پدر و مادر اشتباهی تحویل داده میشوند.
6-     اغلب رژ لب ها از پولک ماهی درست شدن.
7-     در دهه ی 1830 سس گوجه فرنگی به عنوان دارو به فروش می رفت.
8-     لئوناردو داوینچی قادر بود همزمان با یک دست بنویسد و با دست دیگرش نقاشی کند!
9-     در کازینوهای قمار بازی درLas Vegas  هیچ ساعتی وجود نداره!
10- در زبان انگلیسی هیچ لغتی نیست که با این سه کلمه هم وزن باشه: Orange, Purple, silver .
11- کرفس کالری منفی داره، یعنی مقدار انرژی که برای هضم کردنش لازمه از مقدار کالری بدست اومده از خوردن کرفس بیشتره!!
12- فضانوردان اجازه ندارن قبل از رفتن به فضا لوبیا بخورن چون باد شکم لباس فضایی اونها رو خراب می کنه!!
13- مایع موجود در نارگیل نارس رو میشه به جای پلاسمای خون استفاده کرد.
14- هیچ ورق کاغذی رو نمیشه بیشتر از 7 مرتبه روی خودش تا زد.
15- تعداد آدمهایی که هرساله بر اثر سقوط از روی الاغ میمیرن از تعدادی که بر اثر سقوط هواپیما میمیرن بیشتره!!
16- تنها شاه دل در میان شاه های پاسور سبیل ندارد!
17- ناهید تنها سیاره ایست که در جهت عقربه های ساعت به دور خودش میگردد!
18- بیشتر گرد و غبار موجود در منزل از پوست مرده ایست که از بدن شما میریزد!
19- اگر سر سوسک حمام را قطع کنید تا 9 روز زنده میماند و سپس به دلیل گرسنگی میمیرد!
20- همه ی غذاها نهایتا تا 6 ساعت در بدن میمانند و سپس دفع میشوند،غذایی که طولانی ترین مدت ماندگاری در بدن را دارد همبرگر است که 3 روز در روده ها باقی میماند!
21- مروارید در سرکه حل میشود.
22- بعضی از قالیچه های ایرانی 500 سال طول میکشد تا از بین برود.
23- هرساله در شب هالووین بیش از 2 میلیارد دلار شیرینی فروخته میشود.
24- برای اینکه 700 گرم به وزن شما اضافه شود باید 9 کیلوگرم سیب زمینی بخورید.
25- شیرینی تنها مزه ایست که جنین در رحم مادر میفهمد.
26- اگر شما 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بکشید،با انرژی آزاد شده میتوان یک فنجان قهوه را گرم کرد!
27- زنبور عسل 5 چشم دارد که دوتای اصلی در بغل سر و سه تای دیگر روی سرش قرار دارند.
28- بالا بردن گاو از پله ها امکان پذیر است اما پایین آوردنش محال!
29- دندانپزشکان توصیه میکنند که محل نگهداری مسواک از دستشویی باید حداقل دومتر باشد.
30- اولین محصولی که روی آن بارکد زده شد آدامس Wrigley بود.




مکان‌هایی در زمین که پای انسان متمدن تاکنون به آن نرسیده
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



آیا جایی هست که این بشر دوپا به ان جا نرفته باشد؟

1- کاسابولی، واقع در شمال هند با جنگلی مملو از درختان سر به فلک کشیده می‌باشد. این جنگل بر روی یک تپه واقع شده است. درختان بلوط، کاج و سرو این جنگل را پوشانده است. در این جنگل دورافتاده قبیله‌ای ۱۲۰۰ نفری زندگی می‌کنند که همچون انسان‌های نخستین همه لوازم و ابزار خود را از استخوان حیوانات از جمله اسب وحشی تهیه می‌کنند.
2- کی‌لانگ، واقع در شمال‌شرقی هند و مرز بین هند و تبت است. به تصور هندیها، در این منطقه کوهستانی کسی ساکن نبوده و این منطقه متعلق به خدایان است اما اخیرا با بررسی زمین‌شناسان، گروهی از مردم بدوی در این کوه زندگی می‌کنند که به جای لباس پوشیدن بدن خود را رنگ می‌کنند.
3- کوفری واقع در شمال هند، منطقه‌ای مملو از برف است و دارای کوهها و تپه‌هایی است که برای اسکی بسیار مناسب می‌باشد. در این منطقه عده‌ای به صورت اسکیمو زندگی می‌کنند که با لباس‌هایی از پوست حیوانات و در خانه‌های برفی زندگی می‌کنند.
4- بارو، شمالی‌ترین منطقه آلاسکاست، در این منطقه حتی خاک هم یخ زده است.بارو در کنار ساحل اقیانوس منجمدشمالی واقع است. در این منطقه هیچ گیاهی نمی‌روید و سرما به ۶۰ تا ۷۰ درجه زیر صفر می‌رسد، اما قبیله‌ای مشتمل بر صد نفر در این منطقه پوشیده از یخ و برف زندگی‌ می‌کنند که تاکنون جز خودشان انسانی دیگر را ندیده‌اند.
5- گرینلند، در این منطقه کوهی به نام گون‌یبورن وجود دارد که در بالاترین نقطه کوه که تصور نمی‌رود زندگی در آنجا جریان داشته باشد گروهی از انسان‌های اسکیمو زندگی می‌کنند.
6- ماری، منطقه‌ای در قطب‌جنوب است که درجه هوای آنجا به قدری پایین است که محققان تاکنون تصور می‌کردند هیچ موجود زنده‌ای در آنجا زندگی نمی‌کند،‌ اما گروهی از انسان‌ها هستند که به دور از تمدن امروزی در آنجا سکنی گزیده‌اند.
7- کینایور، منطقه‌ای در کوه‌های مرتفع هیمالیاست. در این منطقه زیبا که مملو از درختان سوزنی، گل‌های وحشی، ارکیده وحشی و نایاب می‌باشد، مردمانی از تیره تبتی و هندی‌ زندگی می‌کنند. این منطقه بکر و دست نخورده‌ تاکنون کشف نشده بود.
8- بیابان قزاقستان، بیابانی به مساحت ۵۰ هزارکیلومتر مربع در جمهوری قزاقستان در نزدیکی دریای آرال واقع شده. این بیابان روی نقشه‌ جغرافیا وجود ندارد و تنها توانسته‌اند از طریق Google earth یک تصویر ماهواره‌ای از آن دریافت کنند.
9- غار تیتان ، در دربی‌شایر انگلیس است. این غار ۱۴۲ متر بلندی دارد و در اول ژانویه سال ۱۹۹۹ توسط یک غارنورد انگلیسی کشف شد. البته او و غارنوردان هنوز نتوانسته‌اند راهی برای رسیدن به اعماق این غار پیدا کنند.
10- منطقه گرم ، در جنگل‌های پاراگوئه در آمریکای جنوبی منطقه‌ای در حدود ۱۰۰ کیلومتر وجود دارد که در آن انسان‌هایی زندگی می‌کنند که تا قبل از سال ۲۰۰۴ میلادی هرگز کسی آنها را ندیده بود زمانی‌که دانشمندان سعی در یافتن مکان‌های جدید گیاهان و گونه‌های جانوری جدید در دل جنگل‌های پاراگوئه کرده بودند به این گروه از انسان‌ها برخورد کردند. این منطقه درست در قلب آمریکای‌جنوبی و در مرز برزیل واقع شده است. این منطقه بسیار گرم می‌باشد و همه انسان‌های ساکن این منطقه، برهنه زندگی می‌کنند.
11- گنگ‌ خارپینسوم ، مرتفع‌ترین کوه با ۷ هزار و ۵۴۱ متر می‌باشد، بلندترین مکانی که دست انسان تاکنون به آن نرسیده و این منطقه در رتبه اول لیست مناطق ناشناخته قرار گرفته است. کوهنوردان زیادی سعی در فتح این کوه داشتند اما نتوانستند، از سویی دولت به منظور حفظ آداب و سنت‌های محلی، فتح این قله را ممنوع کرده است.
12- کوه نیاینکن تانگا ، از ۱۶۴ قله‌ تشکیل شده و تاکنون پای هیچ انسانی به آنجا نرسیده است.
ارتفاع این قلل ۶ هزار متر به بالاست. در شمال این کوه یک دریاچه به نام «سالت» قرار دارد و دریاچه دیگری به نام «تام‌کو» که بلندترین دریاچه در جهان می‌باشد و ارتفاعش از زمین ۴ کیلومتر و ۱۷۶ متر است، وجود دارد.
13- بیابان داناکیل ، در شمال شرقی اتیوپی و در جنوب اریتره در محدوده جنوب دریای سرخ واقع شده است. این منطقه ۱۰۰ متر از سطح دریا پایین‌تر است و زمین‌هایش نمکی می‌باشد و هیچ گیاهی در آنجا نمی‌روید. اما با تحقیقات دانشمندان، مشخص شد که گروهی از مردم بدوی در آنجا ساکن هستند.
14- زاکاما ، محلی در جنوب چاد قرار دارد. این منطقه ۳۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که بخش کوچکی از آن ناشناخته مانده بود. در اینجا عده‌ای از مردم بدوی مشغول زندگی هستند.
15- خاجیار، شمالی‌ترین منطقه در مرز هند و کوه‌های هیمالیاست و همیشه مملو از برف می‌باشد. این منطقه بر روی یک تپه برفی با دمای ۵۰ درجه زیرصفر واقع است!
16- قره‌قوم ، شنزاری سیاه در ترکمنستان که منطقه‌ای بیابانی است، البته در جاهایی که گیاه روییده باشد و آب وجود داشته باشد روستاهای متعددی به چشم می‌خورد، اما در قسمت کویری که هیچ گیاهی وجود ندارد انسان‌های بدوی زندگی می‌کنند که تاکنون از چشم همگان پنهان مانده بودند.



ویژگی های افراد موفق
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


ماهمیشه صداهای بلند را می شنویم، پر رنگ ها را می بینیم، آسان ها را می خواهیم...  غافل از این که خوب ها سخت می آیند، بی رنگ می مانند و بی صدا می روند.


احتمالا تا به حال با افراد درمانده ای مواجه شده اید که علت ناکامی های خود را نیازهای مالی ، بی عدالتی، وضعیت خانوادگی، شرایط محیطی یا محدودیت های اجتماعی و عدم توجه مسئولین به مشکلات آن ها می دانند.
اگر به زاویه دید آن ها در مقابل مشکلات گوناگون دقت کرده باشید، متوجه می شوید که مقصر اصلی در عدم پیشرفت و بالا بردن سطح توانایی هایشان، خود این افراد هستند نه آن چیزی که به عنوان عامل ناکامی (در حقیقت باز دارنده) در ذهن خود می پرورانند.
اصولا همین طرز تفکر افراد ناکام، عمده تفاوت آن ها با اشخاص موفق است که با گذشت زمان، فاصله ای جبران نشدنی را در بین این دو گروه  به وجود می آورد.
ریشه های فکری افراد موفق اصولا با خوش بینی، اعتماد به نفس، اراده نامحدود ، تصمیم مصمم و منطق بالا تلفیق شده است.آنها هرگونه مشکل و مانعی که در راه تحقق اهدافشان وجود دارد را به چشم جاده ای می نگرند که برای دست یابی به خواسته هایشان ناگزیر به پیمودن آن هستند، حال چه این مشکلات و تحمل ناملایمات به علت موقعیت و شرایط شخصی و اجتماعی آن ها باشد، چه به صورت طبیعی و عمومی سر راه هر کسی که قصد رسیدن به آن هدف را دارد قرار گرفته باشد.  دیدگاه افراد موفق  در پیروزی اهداف و برنامه های مورد نظرشان،  دست و پنجه نرم کردن با مسایل و مشکلات موجود است. آن ها با مقاومت در مقابل سختی و اندوه سعی بر مقابله و پیروزی بر مشکلات دارند.
برای افراد موفق بدیهیست که شرایط و امکانات ایده آل می تواند مشوق و ابزار مناسبی برای دست یابی راحت تر به خواسته ها باشد ولی هیچ وقت عدم وجود این شرایط و امکانات آن ها را مایوس نمی کند و نبود پشتوانه یا حامی را دلیلی برای عدم تحقق اهداف خود نمی دانند.
افرادی که نمی توانند راه خود را پیدا کنند و عمده عمر آن ها با سرگردانی سپری شده است فاقد اراده کامل، اعتماد به نفس ، هدف و برنامه مشخص ، پشتکار و فعالیت لازم برای پیشرفت و ارتقای خود هستند.آن ها  شرایط و امکانات ایده آل را ملاک اصلی موفقیت در کارها می دانند و برای بهبود موقعیت خود نیاز به پشتوانه و حامی دارند. این افراد نمی توانند به تنهایی از عهده مشکلات و تحمل سختی ها برآیند و با لاینحل دانستن مشکلات خود به علت شرایط محیطی و شخصی سعی بر تبرئه و فرار خویش از واقعیت دارند.آن ها با این که می بینند افراد موفق باتلاش ، پشتکار و تحمل سختی ها از مشکلاتی که گریبانگیرشان شده به راحتی عبور می کنند، بازهم پیروزی آن ها را از روی شانس یا داشتن امتیازی برتر نسبت به خود می دانند. آن ها  نمی خواهند واقعیت را بپذیرند که لازمه رسیدن به موفقیت، توانایی حل مشکلات ، تحمل سختی ها ، تلاش، پیگیری ، پشتکار و باور توانایی ها و استعدادهای خویش است.
هنگامی می توان زندگی موفقی داشت که با جدیت تمام شخصا به ترمیم نقاط ضعف خود و مرتفع نمودن مشکلات پرداخت، بدون بهانه و نگرانی از شرایط اطراف.



کتاب هایی که من دوست میدارم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

معرفی کتاب | کتاب هایی که من دوست میدارم لیست صد کتابی که توصیه شده قبل از مردن بخوانید!
 

سال هاست که ماه اردیبهشت را با نمایشگاه کتاب میشناسم و چون خیلی دوست دارم از نمایشگاه دست پر برگردم... اگر کتابی باشد که کسی معرفی کند و بگوید خوب بوده، خرید خیلی برایم راحت تر میشود... چند شب پیش در وبگردی های شبانه وبلاگی را دیدم که لیستی در آن ذکر شده بود به اسم صد کتابی که قبل از مردن باید خواند! نمیدانم چقدر این لیست معتبر است و منبعش از کجاست چون در آن وب ذکر نشده بود و تصادفا هیچ راه ارتباطی با نویسنده نداشت! (درهمه پست ها نظرات بسته بود) به هر حال خیلی از کتاب های این لیست را خواندهام و به نظرم کتاب های خوب و با ارزشی بوده اند... به همین خاطر هم تصمیم گرفتم که این لیست رااینجا بگذارم شاید برای خرید به کتاب دوستان کمک کند...

لیست صد کتابی که توصیه شده قبل از مردن بخوانید:

چینو آچه به (1930- ) فروپاشی : نیجریه
هانس کریستیان آندرسن (1805- 1875 ) داستان ها و قصه ها : دانمارک
جین اوستین (1775- 1817 ) غرور و تعصب : انگلیس
آنوره بالزاک (1799- 1850 ) بابا گوریو : فرانسه
ساموئل بکت (1906- 1989 ) سه گانه ی مولی ، مالون می میرد ، بی نام : ایرلند
بوکاچیو ( 1313- 1375 ) د کامرون : ایتالیا
خورخه لوئیس بورخس ( 1899- 1986) مجموعه ی آثار : آرژانتین
امیلی برونته ( 1818- 1848) بلندی های بادگیر : انگلیس
آلبر کامو (1913- 1960) بیگانه : فرانسه
پل سزان (1920-1970 ) اشعار : فرانسه/ رومانی
فردیناند سلین ( 1894- 1961 ) سفر به انتهای شب : فرانسه
میگوئل سروانتس ( 1547- 1616 ) دون کیشوت : اسپانیا
جفری چائوسر (1340- 1400) حکایت های کانتربوری : انگلیس
جوزف کنراد (1857-1924 ) نوسترومو : انگلیس/ اوکراین
دانته ( 1265- 1321 ) کمدی الهی – ایتالیا
چارلز دیکنز ( 1812 1870 ) آرزوهای بزرگ : انگلیس
دنیس دیدرو (1713- 1784 ) ژاک قضا قدری و اربابش : فرانسه
آلفرد دوبلین (1878- 1957 ) محله آلکساندر برلین : آلمان
فیودور داستایوسکی ( 1821- 1881) جنایت و مکافات – ابله – تسخیرشدگان – برادران کارامازوف : روسیه
جورج الیوت (1819- 1880 ) میانه ماه مارش : انگلیس
رالف الیسون ( 1914- 1994) مرد نامرئی : آمریکا
اورپیدو ( 480- 406 ق.م) مده آ : یونان
ویلیام فالکنر (1897- 1962 ) آبشالوم ، آبشالوم – خشم و هیاهو : آمریکا
گوستاو فلوبر (1821- 1880 ) مادام بواری – داستان مردجوان : فرانسه
فدریکو گارسیا لورکا ( 1898- 1936 ) قصیده های کولی ها : اسپانیا
گابریل گارسیا مارکز (1928 - ) صد سال تنهایی – عشق سالهای وبا : کلمبیا
گیل گمش ( 1800 ق.م )
یوهان ولفگانگ گوته ( 1749- 1832 ) فاوست : آلمان
نیکلای گوگول ( 1809- 1852 ) نفوس مرده : روسیه
گونتر گراس (1927 - ) طبل حلبی : آلمان
گویمارس روزا ( 1880- 1967 ) شیطان در راه : برزیل
کنوت هامسون ( 1859- 1952 ) گرسنگی : نروژ
ارنست همینگوی (1899- 1961 ) پیرمرد و دریا : آمریکا
هومر (700 ق. م ) ایلیاد و اودیسه : یونان
هنریک ایبسن (1828- 1906 ) خانه عروسک : نروژ
کتاب ایوب ( 400 ق. م ) فلسطین /اسرائیل
جیمزجویس (1882- 1941 ) اولیس : ایرلند
فرانتس کافکا (1883- 1924 ) مجموعه ی داستانها- مسخ – قصر : جمهوری چک
کالیداس ( 400- ) بازشناسی ساکونتالا : هند
یاسوناری کاواباتا (1899- 1972 ) صدایی از کوهستان : ژاپن
نیکوس کازنتزاکیس (1883- 1957 ) زوربای یونانی : یونان
دیوید. ه. لارنس (1885- 1930 ) پسران و عشاق : انگلیس
هالدور لاکسنس (1902- 1998 ) مردم مستقل : ایسلند
گیاکومو لئوپاردی (1798- 1837 ) مجموعه ی اشعار : ایتالیا
دوریس لسینگ (1919- ) دفترچه طلایی : انگلیس
آسترید لیندبرگ (1907- 2002 ) پی پی جوراب بلند : سوئد
لو خوان (1881- 1936 ) دفتر خاطرات مرد دیوانه و دیگر روایت ها : چین
ماهابهاراتا ( 500 ق . م ) : هند
نجیب محفوظ (1911- ) بچه های محله ما : مصر
توماس مان (1875- 1955 ) خانواده بودنبروک – کوه جادویی : آلمان
هرمان ملویل (1819- 1891 ) موبی دیک : آمریکا
میشل مونتاین (1533- 1592 ) مقالات : فرانسه
السا مورنته (1918- 1985 ) تاریخ : ایتالیا
تونی موریسون (1931- ) عشق : آمریکا
شیکیبو موراساکی (978- 1014 ) حکایتی از گنجی : ژاپن
روبرت موسیل (1880- 1942 ) مرد بدون خاصیت : اطریش
ولادیمیرنابوکف (1899- 1977 ) لولیتا : روسیه / آمریکا
حکایات نیوله س (1300- ) : ایسلند
جورج اورول(1903- 1950) 1948 : انگلیس
اوید (43 ق. م تا 17 ب.م ) دگردیسی ها : ایتالیا
فرناندو پسوآ (1888- 1935 ) کتاب نا آرامی ها : پرتقال
ادگار آلن پو (1809- 1849 ) مجموعه ی داستانها – آمریکا
مارسل پروست (1871- 1922 ) در جستجوی زمان های از دست رفته : فرانسه
رابله (1495- 1553 ) پانتاگروئل و گارگانتوا : فرانسه
خوان رولفو(1918-1986 ) پدروپارامو : مکزیک
مولوی ( 1207- 1273 ) مثنوی ( قرآن پارسی ) : ایران
سلمان رشدی (1947- ) بچه های نیمه شب : هند/ انگلیس
سعدی (1200-1292 ) گلستان : ایران
طیب صالح (1922- ) کشش به سوی شمال : سودان
خوزه ساراماگو(1922- ) کوری : پرتقال
ویلیام شکسپیر (1564- 1616 ) هاملت – لیرشاه – اتللو : انگلیس
سوفکلس (496- 406 ق. م ) ادیپ شهریار : یونان
استاندال (1713- 1768 ) سرخ و سیاه : فرانسه
لارنس استرن (1713- 1768 ) تریسترام شندری : ایرلند
ایتالو اسوو ( 1861- 1928 ) اعترافات زنوس : ایتالیا
جوناتان سویفت (1667- 1745) سفرنامه گالیور : ایرلند
لئو تولستوی (1828- 1910 ) جنگ و صلح – آناکارنینا- مرگ ایوان ایلیچ و حکایات دیگر : روسیه
آنتوان چخوف (1860- 1904) داستانها : روسیه
هزار و یکشب (700- 1500 ) هند / ایران / عراق / مصر
مارک تواین (1835- 1910 ) هاکلبری فین : آمریکا
والمیکی (300 ق. م ) رامایانا : هند
پابلوس ویرژیل (70- 19 ق. م ) انئید : ایتالیا
والت ویتمن (1819- 1941) علف ها : آمریکا
ویرجینیا وولف (1882- 1941 ) خانم دالووی – به سوی فانوس دریایی : انگلستان
مارگریت یورسنار (1903- 1987 ) خاطرات آدرین : فرانسه

 

امیدوارم که این لیست برایتان مفید باشد... اما چند تا از کتاب های خاص و مورد علاقه ام را برایتان اینجا اسم میبرم... "امریکایی آرام" نوشته گراهام گرین را خیلی دوست دارم یک رمان پیچیده و جذاب با نگاهی به جنگ ویتنام.

 

"عطر سنبل عطر کاج" و "مثل آب برای شکلات" هردو طنز هستند اولی به قلم نویسنده ای ایرانی ساکن آنسوی آب ها و دیگری از نویسنده ای مکزیکی است. هرچند شیوه نگارشی آن دو کاملا متفاوت است اما این نظر که هردو لحظات شادی را برای خواننده رقم میزند به یکبار خواندنشان می ارزد.

 

بازی آخر بانو. خاکستر های آنجلا و البته سووشون هم از رمان های مورد علاقه من هستند هرچند گمان نمیکنم آخری نیازی به تعریف داشته باشد... با این همه من خواندنشان را توصیه میکنم.

 

میماند" زندگی در پیش رو" به قلم رومن گاری. با این یکی خیلی لحظات دلچسبی داشتم. کتاب به شیوه طنز نوشته شده از زبان پسر بچه ده یازده ساله ی یتیمی که درگیری های خاص خودش را دارد. اما برخلاف ظاهر داستان در عمق جملات طنز گونه اش غم و اندوهی هست که در عین خنداندن خواننده را به تفکر وادار میکند...بعضی کتاب ها را یکبار که بخوانی کافیست. بعضی کتاب ها ارزش یکبار خواندن را هم ندارند "زندگی در پیش رو" از آن کتاب هایی است که علاوه بر خواندن، داشتنش هم خوب است.....